HJÄLP ATT SKAFFA E-POST

Ifall du känner dig osäker på hur man skaffa e-post så kan jag gärna hjälpa dig med det. Hos de flesta webbhotell ingår det ett visst antal eller obegränsat antal e-postlådor. Allt man behöver göra för att skaffa e-post, är att gå in och registrera den adress man vill ha. Tycker du att det är oklart hur man skapar dessa kan jag åta mig att göra det.

Jag tycker att det är trevligare och professionellt ut att ha en mailadress som har samma domän som företaget. Gmail är bättre att använda för privat bruk.

e-post till företaget - hjälp med mailen

Skaffa en e-postadress till företaget

Epost kan också användas i marknadsföringssyfte då du kan skicka dina nyhetsbrev och reklamutskick till många mottagare samtidigt.

Hos vissa webbhotell ingår även webbmail, antivirus och spamfilter i ditt abonnemang.

DU KAN VÄLJA MELLAN IMAP OCH POP3

Om du väljera att konfigurera din e-post med IMAP så finns de kvar på mailservern. Om din dator går sönder kommer dina mail finnas kvar trots detta. Ställer du in att du ska ha POP3 hämtas alla mail hem till din dator när du startar din mailklient.

SEMESTERMEDDELANDE OCH VIDAREBEFORDRAN

När du går på semester kan det vara bra att lägga in ett svarsmeddelande som säger att du inte kommer vara tillbaka på jobbet förrän ett visst datum.

SKAFFA MÅNGA E-POSTADRESSER

Kanske är det så att du har flera mailkonton? Då kan det vara praktiskt att få in dem på ett enda ställe. Det kan du få genom att vidarebefordra alla mail till ett enda mailkonto.

WEBBMAIL

Många använder tex Outlook för att läsa sin mail. Men ibland önskar du kanske kunna läsa mail på ett annat ställe än på din egen dator. Då är webbmail lösningen för dig. Då kan du läsa din mail i en vanlig webbläsare.

Behöver du hjälp att skaffa e-post för ditt företag? Kontakta mig, så diskuterar vi bästa lösningen för dig.