View Post

Inlänkar

In Alla inlägg, Hemsidor, Texter by Annika Vallgren

Jag pratar ofta om att man ska ha mycket inlänkar till sin hemsida. Inlänkar handlar om att du vill att så många andra som möjligt ska länka till din hemsida. Om det är många som länkar till dig ser Google sidan som väldigt viktig och kommer därför att ranka din sida mycket högre. Vilka inlänkar har du idag? För att ta reda på hur många länkar till din sida som …

View Post

Yoast har kommit med en ny uppdatering

In Alla inlägg, Hemsidor, Texter, WordPress-tips by Annika Vallgren

Yoast uppdatering gör det möjligt att använda synonymer Det blir nu ännu lättare att sökmotoroptimera hemsidan eftersom Yoast kommit med en ny uppdatering. Den här uppdateringen tillåter dig att sökmotoroptimera för synonymer. Genom att du använder synonymer när du skriver blir texterna mycket mer lättlästa och trevligare för läsaren. Det är viktigt att välja synonymerna noga. Gör en ordentlig förundersökning hos Google innan du drar igång. Fortsatt läsning

View Post

Google ändrar längden på meta descriptions IGEN

In Alla inlägg, Hemsidor by Annika Vallgren

Googles meta descriptions har blivit kortare Nu har meta descriptions blivit kortare igen. I december förra året lanserade Google en nyhet: Meta descriptions skulle bli nästan dubbelt så långa. Men helt nyligen ändrade de detta igen och återgick till den kortare varianten. Så nu ska beskrivningen åter igen vara 130-156 tecken långa. Hur gör man då med de långa meta descriptions som man redan har? Enligt Google så är det …

View Post

6 sätt att öka CTR

In Alla inlägg, Hemsidor by Annika Vallgren

Vill du ha tips på hur du kan öka CTR (Click through rate)? CTR är en kvot som anger hur ofta personer som tittar på din annons också klickar på den. Målet är att öka ctr eftersom den är ett mått på hur bra dina sökord om metainformation fungerar. Målet är att just din hemsida ska verka så spännande i Googles träfflista att man hellre klickar på just den, än …