Hemsida för män
Det här är en hemsida för män. Ashiwa säljer accessoarer för män.
Det här jobbat till Ashiwa var riktigt kul. Det var roligt eftersom det erbjöd lite omväxling från de vanliga hemsidesjobben.
Ashiwa är ett nystartat företag vars målgrupp är män mellan 22-65 med intresse av stil, kvalitet och varumärken. De vänder sig till aktiva män som njuter av livet. Inledningsvis ska de bara ha klockor, smycken, glasögon och förvaring. Men det kommer säkert mer med tiden.
Hemsida för män
Trycksaker och loggor
Vill du också ha hjälp med hemsidan?
Vill du köpa en hemsida? Jag hjälper dig gärna att ta fram den. Jag gör gärna allt från att installera WordPress till att designa den och ta fram passande bilder.
Göra hemsidan själv
De ville bara ha förslag på layout på hemsidan. Hemsidan kommer de själva skapa i Texttalk. Här är det layoutförslaget som jag tog fram. När de är klara med sin hemsida kommer knappen, här på min sida, fungera.
Snygga visitkort till företag som säljer accessoarer
Snygga visitkort till företag som säljer accessoarer. Ashiwa är ett nytt företag och de behövde visitkort. Deras kundgrupp är män mellan 22-65 med intresse av stil, kvalité och varumärken. Målgruppen är aktiva män som njuter av livet. Inledningsvis ska de endast sälja klockor, smycken, glasögon och förvaring. Men det kommer säkert fler produkter med tiden. De ville ha en japansk look på sina saker.
Snygga visitkort till företag
Eftersom de ville ha en japansk look var det förstås frestande att försöka hitta ett teckensnitt som såg japanskt ut och använda det. Men jag har lärt mig att det är bättre att använda ”vanliga” teckensnitt som alla har på sina datorer. I annat fall kommer dokument ibland att se väldigt konstiga ut eftersom mottagaren inte har det valda teckensnittet. Så när jag gjorde visitkortet använde jag PT Sans i kombination med loggan.
Om jag ska kunna göra snygga visitkort till företag vill jag gärna veta hur du som kund tänkt att trycka dem. Om du ska lämna till ett tryckeri, eller om du vill skriva ut dem på din egen skrivare. Lämnar du till tryck blir det förstås snygga visitkort till företaget. Men ibland behöver man hålla en låg budget, då kan det vara smartare att skriva ut dem själv. Ska de skrivas ut på egen skrivare kan jag t.ex. göra dem som bilder och lägga in dem i Word. Ska de lämnas till ett tryckeri så får du istället en .PDF av mig.
Hur snygga visitkort till företag ser ut varierar
Vad som är snyggt varierar mycket från bransch till bransch. Men generellt kan man säga att visitkorten bör i alla fall matcha din hemsida och dina trycksaker i övrigt. Det är viktigt för helhetsintrycket att det är en väl sammanhållen layout på alla områden. Det ger ett mycket professionellare intryck av ditt företag.
Logga till företag inom accessoarer
Logga till företag som jobbar med accessoarer för män. Ashiwa är ett nytt företag och de behövde förstås en logga. De vänder sig till en kundgrupp som är män mellan 22-65 år. Män med intresse av stil, kvalité och varumärken. Inledningsvis ska de endast sälja klockor, smycken, glasögon och förvaring. Men det kommer säkert fler produkter med tiden. De ville ha en japansk look på sina saker.
Logga till företag
Vill du också ha en logga till företag? Jag hjälper dig gärna att designa den. Priset på en logga beror förstås lite på vad du har tänkt dig. Men de loggor jag har gjort hittills har kostat i genomsnitt 2000kr. En logga med bara text är förstås mycket billigare än en logga där jag ska rita en bild också.
För att hålla en låg budget och komma i gång med ditt företag kan det mycket väl räcka med en enkel logga. Eller ingen alls… att ha en logga till företag är faktiskt inte nödvändigt om du är nystartad och behöver hålla kostnaderna nere. Men vill du ha en logga så hjälper jag dig gärna att designa den förstås. Kontakta mig gärna så diskuterar vi din företagslogga!
Grafisk profil till Ashiwa
Ashiwa är ett ganska nytt företag. Deras målgrupp är män mellan 22-65 med intresse av stil, kvalité och varumärken. De vänder sig till aktiva män som njuter av livet. Inledningsvis ska de bara ha klockor, smycken, glasögon och förvaring. Men det kommer säkert mer med tiden.
Uppdraget var att göra en grafisk profil till dem. I Ashiwas grafiska profil har jag samlat allt som rör trycksaker och hemsida mm. De ville ha färgerna svart och grått. I deras logga ingick en röd cirkel. Den röda färgen fick också ingå i den grafiska profilen ifall de behöver en accentfärg.
I den grafiska profilen anges:
- Vilka loggor som får användas
- De färger som får användas på trycksaker och hemsidan
- Vilka teckensnitt de ska använda
- Visitkortens utseende
- Mailsignatur
I den grafiska profilen har jag har samlat bilder där jag försökt återspegla den känsla Ashiwa vill förmedla. De säljer ju accessoarer för män. Jag letade efter foton som innehöll sport, bilar, äventyr, båtar och jakt. Stilen de ville ha var mer casual än kostym. Jag letade upp bilder inom dessa kategorier och inom rätt färgskala. Bilder som de sedan kan använda sig av även på sin hemsida.
Förutom den grafiska profilen har jag även hjälpt Ashiwa att ta fram loggor, layouten för hemsidan och deras mailsignatur.